På Dinbox ser vi ännu längre än produktens livslängd. Våra produkter är återvinningsbara och de olika delarna kan enkelt plockas isär för optimal sortering. Färger, ytskikt och pulverlacker är miljögodkända i Sverige. På detta uppslag finner du våra certifikat som vi stolt visar upp. Vi anser att vi som företag både kan och bör göra vårt yttersta för att minska vår negativa miljöpåverkan. Vi strävar kontinuerligt efter miljöoptimering och har i dagsläget en rad certifikat från diverse instanser som understryker vårt miljöengagemang. Våra produkter består i största möjliga mån av återvinningsbara material, och där inte detta är möjligt ser vi till att delarna är enkla att plocka isär för maximal källsortering.
Vad kan vi som företag göra för vår gemensamma miljö? Även en liten åtgärd räknas. Därför tar vi eventuella miljökonsekvenser i beaktande i varje beslut. Det innebär att vi i stort som smått väljer det minst miljöpåverkande av flera alternativ. Eftersom vi transporterar varor över stora avstånd börjar vi redan vid ritbordet genom att optimera storlek och förpackningsmetod för att på så sätt lättare kunna skicka fulla containrar och pallar. På det mindre planet källsorterar vi på både kontor och lager och väljer inköp av ekologiska varor när det alternativet finns.
Baserat på ovanstående ska verksamheter med anknytning till denna policy kännetecknas av följande grundläggande principer:
Dinbox ska följa tillämpliga lagar och andra krav som organisationen berörs av och som kan relateras till organisationens miljöaspekter.
Dinbox tillverkar fastighetsboxar, skåp och digitala fastighetslösningar. Vårt mål är att uppnå genomgående god kvalitet genom att vara lyhörda mot våra kunder, kontinuerligt sträva mot förbättring avseende såväl service och kvalitetsprocesser som miljöaspekter och produktkvalitet samt genom att vara marknadsledande i de marknadssegment där vi verkar.
Order kvalitet förknippas ofta med en bra produkt. Givetvis tillverkar vi varor av högsta kvalitet, men kvalitet för oss innebär så mycket mer. Det handlar om att ha kontroll över och ständigt förbättra bolagets processer från första kontakten med dig som kund, genom beställning, intern hantering, produktion, logistik och lagerhantering till en slutlig leverans av den bästa produkten som du kan finna på marknaden.